مقالات

راهنمای انتخاب لوستر مناسب برای منزل

راهنمای انتخاب لوستر مناسب برای منزل

لوستری برای منزل شما مناسب است که فضا را متعادل کند. برای مثال در یک پذیرایی بزرگ با سقف بلند بهتر است از لوسترهایی بزرگ و در پذیرایی‌های کوچک از لوستر سبک و کوچک‌تر استفاده شود. اگر از لوستر بزرگ‌تر یا کوچک‌تر از اندازه‌ی مناسب استفاده شود جلوه‌ و زیبایی لازم را نخواهد داشت. نکته‌ دیگری که باید در نظر گرفت هماهنگی لوستر با متراژ، چیدمان و فضای منزل است. لوسترها در نوع‌های سنتی، لوستر کلاسیک و لوستر مدرن موجود هستند که باید آن‌ها را متناسب با سبک دکوراسیون انتخاب کرد.

چه مدل لوستری برای منزل مناسب‌تر است؟

روشنایی مناسب برای هرفضا باید متناسب با کاربرد آن درنظر گرفته شود. روشنایی لازم برای بخش‌های مختلف خانه متفاوت است. برای نمونه در اتاق نشیمن از لوسترهای پرنور و درخشان استفاده می‌شود که بتواند فضا را به خوبی روشن کند. در مقابل برای فضاهایی مانند اتاق خواب استفاده از لوستر با تعداد لامپ کم توصیه می‌شود. در انتخاب و خرید لوستر علاوه بر نورپردازی باید به میزان انرژی مصرفی آن هم توجه کرد.

راهنمای خرید لوستر


بیشتر بخوانید : آموزش نصب لوستر سقفی در منزل


عوامل موثر در انتخاب لوستر مناسب برای منزل

برای انتخاب لوستر مناسب موارد مختلفی را باید در نظر بگیرید که در ادامه به آنها می‌پردازیم:

محل نصب لوستر

محل نصب لوستر باید با دکوراسیون منزل هماهنگی داشته باشد. برای مثال اگر میز ناهارخوری در اتاق پذیرایی قرار دارد، اولویت محل قرارگیری لوستر بالای میز خواهد بود. ابعاد میز برای مشخص‌کردن اندازه لوستر تعیین‌کننده است و انتهای لوستر باید با میز حداقل ۷۵ تا ۸۵ سانتی‌متر فاصله داشته باشد. اگر برای روشنایی میز به بیش از یک لوستر نیاز است آن‌ها را در فاصله‌های مشخص در طول میز نصب کنید.

نکته قابل توجه دیگر این است که در هر جایی که قصد نصب لوستر را دارید ابتدا اطمینان حاصل کنید که سقف آن تحمل وزن لوستر را دارد، چرا که توجه نکردن به این نکته سبب بروز حوادث و خسارت‌های جدی خواهد شد. مورد دیگری که در انتخاب محل نصب لوستر باید مورد توجه قرار گیرد، نسبت ارتفاع قرارگیری لوستر به سقف است. ابعاد و ارتفاع سقف تعیین می‌کند که لوستر با چه اندازه‌ای از سقف آویزان شود. اگر لوستر با سقف ارتفاع خیلی کمی داشته باشد، نور به خوبی پخش نخواهد شد و اگر لوستر بیش از اندازه به زمین نزدیک باشد، ایجاد سایه کرده و موجب آزار چشم‌ها و سردرد می‌شود.

متراژ اتاق

ابعاد اتاق نقش مهمی در انتخاب لوستر مناسب دارد، البته به ابعاد مبلمان و محل نصب هم بستگی دارد. با افزایش متراژ اتاق باید ابعاد لوستر هم بزرگ‌تر ‌شود. اگر فضا بزرگ‌تر و دارای سقف بلند باشد می‌توانید از یک جفت لوستر یا یک لوستر بزرگ‌تر با شاخه‌های بیش‌تر استفاده کنید. در صورت کوتاه بودن سقف از انواع کوتاه لوستر و نوع سقفی استفاده کنید.

میزان نورگیری اتاق

لوسترها نه تنها به عنوان منبع روشنایی خانه کاربرد دارند بلکه از آن‌ها به عنوان یک وسیله برای دکوراسیون خانه استفاده می‌شود. نورگیری مناسب باعث دل‌باز شدن و بزرگ جلوه دادن منزل می‌شود. شکل قرار گرفتن لامپ‌های لوستر هم در میزان نوردهی آن موثر است، برخی لامپ‌ها روبه بالا هستند که در این مدل نور به اطراف تابانده می‌شود. برخی دیگر از لوسترها، لامپ‌های روبه پایین دارند و نور به مبلمان منزل تابانده می‌شود. پس در هنگام خرید به فرم قرار گرفتن لامپ‌ها توجه کنید تا به اهداف نورپردازی خود برسید.


بیشتر بخوانید : راهنمای انتخاب بهترین چراغ آویز برای منزل


چگونه یک لوستر مناسب انتخاب کنیم؟

در اتاق‌ خواب‌ها می‌توانید از لوسترهای کوچک و کم نور استفاده کنید. اما اتاق کار و اتاق پذیرایی، مستلزم به داشتن لوستری پر نور است. در صورت استفاده از یک لوستر پر نور در موقعیت و ارتفاع نامناسب، روشنایی مدنظرتان را نخواهید داشت. نیازی نیست برای تامین روشنایی تنها از لوستر سقفی استفاده شود، بلکه می‌توان با انتخاب و خرید چراغ دیوارکوب‌، آباژورها، چراغ‌های هالوژن‌دار که امروزه محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند، منابع نور دیگری هم درنظر گرفت و زیبایی دکوراسیون را دوچندان کرد.

انتخاب لوستر

جمع‌بندی

با اطمینان الان می‌توانید با درنظرگرفتن نکاتی که گفته شد، یک انتخاب هوشمندانه داشته باشید. در انتخاب لوستر مناسب علاوه بر درنظر گرفتن میزان نوردهی، اندازه اتاق و لوستر، محل نصب و هماهنگی نوع لوستر با چیدمان، باید به خاطر داشته باشید که تمامی موارد گفته شده با خرید لوستر با کیفیت، دارای تنوع، قیمت مناسب، دارای اطلاعات دقیق و ضمانت کالا میسر می‌شود. به همین سبب توصیه می‌شود برای خرید اینترنتی لوستر و دیدن مدل‌های جذاب به همراه مقایسه انواع آن‌ها، به سایت پرشین لایتینگ مراجعه کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *